Upis deteta u osnovnu školu, kao i promena škole, stresan je događaj, ali vrlo često mnogo teže pada roditeljima nego deci. Dok roditelji strahuju i s puno bojazni proživljavaju detetov prvi dan u novoj školi, deca se lakše prilagođavaju novonastalim situacijama. Uglavnom im treba samo dan ili dva da „opipaju“ atmosferu u novoj školi i vrlo brzo steknu nova poznanstva i drugare.
POSTAVITE REALNA OČEKIVANJA O VREMENU ADAPTACIJE
Iako ne treba od promene škole praviti veliku famu ipak roditelji treba decu da pripreme za ovu situaciju. Pre svega važno je razgovarati sa decom o razlozima promene škole tako da i oni shvate da je to neophodno (u slučaju preseljenja) ili bolje za njih (u slučaju nezadovoljstva školom koju trenutno pohađa). U razgovoru sa detetom, bez obzira na njegov uzrast, treba biti apsolutno iskren i dati mu što je više moguće informacija o novoj školi. Ukoliko postoji mogućnost poželjno je da dete poseti novu zgradu pre zvaničnog polaska u školu, najbolje u vreme kada su tamo deca odnosno u toku školskog radnog dana, kako bi dete moglo da oseti makar deo atmosfere.
Kada dete krene u novu školu postavite realna očekivanja o vremenu adaptacije. Obično se očekuje da se dete oseti prijatno u novom okruženju za nekoliko nedelja. Nekoj deci je potrebno mnogo manje, a nekoj više od toga. Vi najbolje poznajete svoje dete i na osnovu toga procenite koliko će mu vremena trebati, a ako se adaptacija oduži savetujte se sa nastavnicima ili školskim psihologom.
POMOZITE DETETU DA SE POVEŽE SA NOVIM DRUGARIMA
Podstičite vaše dete da ostane u kontaktu i sa starim drugarima. U današnje vreme uz mobilne telefone i druge tehnologije ovo je mnogo jednostavnije. Takođe pomozite detetu, ukoliko je potrebno, da se poveže sa novim drugarima. Organizujte druženje u vašoj kući ili zajednički odlazak u bioskop ili bilo šta slično što će im dati povod da se bolje upoznaju.
NAŠA ISKUSTVA
U Privatnu osnovnu školu „Tvrđava“ upisalo se nekoliko dece iz drugih škola. Svi su se vrlo brzo uklopili i našli svoje mesto u ovoj školi i kolektivu. Oni deluju zadovoljno i srećno, a nisu zaboravili, ni zapostavili stare drugare. I dalje neguju prijateljstva iz prethodne škole, a ovde upoznaju novi svet i rado proširuju krug prijatelja. U “Tvrđavi” se učitelji i nastavnici maksimalno posvećuju svakom detetu, osluškujući, prepoznajući i poštujući njegove potrebe i talente, bodreći ga, i na taj način ga uključuju u rad odeljenja.
Utisci učenika koji su u „Tvrđavu“ prešli iz drugih škola:
„Puno toga pravimo, ne samo na likovnom, nego i na drugim časovima.“
„Dvorište nije veliko, ali ovde je mnogo lepše. I likovno je mnogo kreativnije.“
„Manji su razredi i mnogo bolje učimo.“