03.02. – Poseta Hemionici
Učenici stiču iskustva o prirodnim pojavama, reakcijama i dešavanjima oko nas putem redovnih časova, ali i putem projektnih aktivnosti. Kako bismo proširili i oboogatili svoja iskustva, za određena pitanja iz domena hemije obratili smo se profesorkama sa departmana za hemiju Prirodno matematičkog fakulteta. Učnenici trećeg i četvrtog razreda imali su prilike da se kroz interaktivnu radionicu „Hemionicu“ oprobaju u eksperimentima, da uvide neke od reakcija sa kojima se svakodnevno susrećemo, ali i da upoznaju „zmiju“ proisteklu iz peska i sode bikarbone. Osim učenika mlađeg uzrasta i učenici petog razreda su posetili radionicu. Upoznali su se sa načinima pripreme materijala za ekseprimente, ali i šta zapravo znače strogo kontrolisani uslovi. Ostala su neka pitanja bez odgovora, neki eksperimenti koji nisu uspeli, tako da planiramo još jednu posetu Hemionici. Da li će neko od ovih učenika odlučiti da jednog dana i sam postane deo sveta hemije ostaje da vidimo.
24.02. – MEĐUNARODNI DAN BORBE PROTIV VRŠANJAČKOG NASILJA
Kroz nastavne i vannastavne aktivnosti učenici sa kolektivom škole teže stvaranju podsticajne i bezbedne sredine za sve. Akcenat posebno stavljamo na razvijanje empatije i pružanju podrške, zajedničkom podsticanju i razvijanju potencijala dece i njihove mašte, razvijanju osećaja ravnopravnosti, osnaživanju učenika da samostalno rešavaju konflikte. Zašto smo baš svi nosili roze majice, vraća nas u 2007. godinu kada je jedan učenik bio žrtva nasilja jer je obukao majicu te boje. Ova majica predstavljala je podršku njegovoj mami koja je obolela od raka. Saznavši za ovo, kolektiv škole je sutradan odlučio da podrži svog učenika i od tada svake poslednje srede u februaru oblače majice roze boje. Kako bismo dodatno podržali i osnažili naše učenike da samostalno rešavaju konflikte, organizovali smo radionice na kojima su se upoznali sa vrstama konflikata i nasilja, kako ih možemo sprečiti, ali i kome se treba obratiti ukoliko do nasilja ipak dođe.
25.02. – RADIONICA O RODNOJ RAVNOPRAVNOSTI
Načelo rodne ravnopravnosti i nediskriminacije je jedno od temeljnih načela ljudskih prava. Iako smo toga svesni, rodna ravnopravnost je još uvek pristuna u mnogim sferama društvenog života. Svakodnevno je vidljiva neproporcionalna razlika pri konkurisanju na iste pozicije određenog posla, kao i različiti, stereotipni, nekad i uvredljivi načini predstavljanja i omalovažavanja žena/devojčica u medijima. Kako bismo ovo mogli promeniti saznali smo od Novosadske ženske inicijative, koja ja predstavila moguće tehnike osnaživanja naših učenica, ali i učenika da se odupru ovakvom razmišljanju i zauzmu stav koji bi želeli da i drugi imaju prema njima, njihovim mamama i sestrama.
26.02. – Svetski dan pripovedanja bajki
Kako i na koji način može da se napiše bajka pokazali su učenici trećeg razreda. Na osnovu edukativne igre, razvijali su svoju maštovitost i kreativnost osmišljavajući bajke na osnovu zadatih pojmova. Mesto radnje i likove određivao je „spiner“, a na učenicima je bilo da se prepuste ovoj igri i ulepšaju je kreiranjem svojih bajki.