ada se saberu sve želje i nadanja roditelja, svrha vaspitanja mogla bi se svesti na to da se odgaji srećno i samostalno dete, sposobno da se nosi sa životnim problemima. Deca u odrastanju moraju da ovladaju potrebnim veštinama kako bi izrasla u jake ljude, koji će znati da se snađu u svetu. Da bi dete razvilo samostalnost veoma je važno da razume da nema ničega sramotnog u bilo kojoj vrsti rada.
ŠTA ZA POJEDINCA ZNAČI SAMOSTALNOST
Dete koje se oslanja na druge umesto na sebe često se oseća obeshrabreno, sumnja u sebe, a time i podcenjuje druge. Dete zavisi od svojih roditelja. Ta zavisnost nastaje zato što odrasli određuju za šta je dete sposobno, a za šta nije. Dakle, detetu postaje dosadno. Ono takođe ne uči da snosi odgovornost i posledice za svoja dela. Dete postaje lenjo, sebično i iskorišćava druge.
Takvo dete postaje osetljivo na kritiku zato što je i samo nesigurno u sebe. Bežanjem od odgovornosti dete teško privata novine i teško se prilagođava, jer zavisi od drugih.
undefined
Iskustvo i uključenost u svakodnevne aktivnosti unapređuje razvoj dečje samostalnosti i volje. Dete se oseća korisnim, njemu se može nešto poveriti, motivisano je, igra se i postiže sve posvećenošću, motivacijom i strpljenjem. Ono se ne obeshrabruje tako lako. Kada u nečemu ne uspe, prihvata to. Sledeći put će sigurno biti bolje. Takođe, drugi ga shvataju ozbiljno i ono shvata ozbiljno druge, može da brani svoj stav i svoje mišljenje. Zato ono pred grupom poznatih ili nepoznatih ljudi ima hrabrosti da kaže „ne“. Dete je željno znanja i ima izraženu radoznalost prema svetu i životu.
BALANS IZMEĐU SLOBODE I ODGOVORNOSTI
Cilj obrazovanja u osnovnoj školi “Tvrđava” je da decu nauče pravim vrednostima i kako da postanu pravi ljudi. To uključuje poštovanje prema prirodi, okruženju, imovini škole, ali i ličnoj imovini, hrani, profesorima i roditeljima. Uključivanjem dece u svakodnevne aktivnosti podstičemo razumevanje i poštovanje sveta oko nas.